Quinoa ontbijt met rozijnen, kaneel en banaan

Ik heb al meerdere keren gelezen over ontbijten met quinoa. Maar ik kon me daar weinig bij voorstellen. Tot ik van het weekend een half pak quinoa in de kast vond en ook nog wel wat bananen en rozijnen had liggen. Dus uitgeprobeerd maar :).

Wat je nodig hebt voor 2 personen:
140gr quinoa
handvol rozijnen
1el kaneel 
1 banaan (of 2 als je echt trek hebt)
ahornsiroop
Eventueel: geroosterde noten

Wat je gaat doen:
Was de quinoa heel goed onder stromend water. Dit zorgt ervoor dat het bittere laagje verdwijnt. Laat het daarna op zacht vuur koken samen met 280ml water, de rozijnen en de kaneel. Roer af en toe even door. Check na 10 minuten of het gaar is en anders laat je het nog 2 minuten extra door koken. Na het koken laat je de quinoa nog een minuut of 5 doorgaren met de deksel op de pan.

Snijd de banaan in plakjes en verdeel dit over 2 kommen. Schep hierop de quinoa en sprenkel er wat druppels ahornsiroop over. Je kunt het eventueel nog garneren met wat geroosterd amandelschaafsel of andere geroosterde noten. 

Ik werd hier heel lekker wakker van 🙂

Eetkalender 2020
Dé familiekalender met 250 recepten en 53 weekmenu's

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reacties over “Quinoa ontbijt met rozijnen, kaneel en banaan”