Smoothie met frambozen en munt

Na al die ‘goed gevulde’ feestdagen is het tijd om weer even wat rustiger aan te doen op het eetvlak. Bij ons thuis zijn we niet aan diëten, maar aan het matigen. De boel weer een beetje in balans krijgen, noem ik het maar. Dat betekent dat ik terug ga naar mijn oude ritme. ‘s Ochtends ontbijten met een smoothie, havermout of muesli. ‘s Middags licht lunchen en ‘s avonds normaal eten. Dat is voor mij de beste weg om mijn normale eetpatroon weer terug te krijgen. Nieuwjaarsochtend (of eigenlijk was het net middag) begon ik gelijk goed met deze frisse smoothie met frambozen en munt.

Wat je nodig hebt voor 2 smoothies

– 1 banaan
– 150gr frambozen
– 250ml ongezoete amandelmelk (of andere plantaardige melk)
– 50ml vers sinaasappelsap
– 6 blaadjes verse munt
– scheutje honing
– paar ijsblokjes

Wat je gaat doen

Breek de banaan in stukjes en doe deze samen met de frambozen, amandelmelk, sinaasappelsap, munt, honing en ijsblokjes in de blender. Alles in de blender en genieten maar!

Tip: heb je thuis een kind wat moeilijk fruit eet? Probeer dan deze smoothie eens uit, vaak drinken ze deze wel door de zoete smaak.

Smoothie met frambozen en munt_2

Volg Francesca Kookt! ook op Facebook, Twitter, Google+, Bloglovin’ of Instagram.

Smakelijk delen en printen
Eetkalender 2019
met 210 recepten, weekmenu’s en duurzame tips

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reacties over “Smoothie met frambozen en munt”

    1. Ja, er zijn mensen die amandelmelk echt niet lekker vinden. Alhoewel de smaak in een smoothie heel anders wordt. Maar ja, dan zit je nog wel met een pak amandelmelk 😉 Gewoon lekker melk dan gebruiken hoor!

  1. Leuk recept ! Momenteel ben ik veel bezig met smoothies. Ik zit er wel aan te denken de munt te vervangen door spinazie. Is het dan de bedoeling dat je de spinazie eerst kookt, daarna af laat koelen en het dan samen met het fruit en de andere ingrediënten gaat mixen of kan je de verse spinazie bladeren er puur door heen doen, zonder deze te koken ? en als je deze er puur door heen doet mag je dat dan evengoed ook blijven drinken als je zwanger bent ? Ik lees vaak dat je dan uit moet kijken en de groente dan eerst heel goed moet wassen (ik was het nu ook altijd wel al heel goed) of kan ik het dan beter voor de zekerheid wel koken ? Ik ben zo bang dat tijdens het koken veel vitamines eruit gaan. Ik hoop niet dat ik een rare vraag stel maar ik kijk wel vaker op je website en er staan veel leuke recepten op !!! en deze zijn ook niet zo moeilijk want ik ben niet zo’n ster in de keuken.

    1. Ha Kim, wat leuk dat je zo van mijn recepten geniet! Voor smoothies hoef je spinazie niet te koken. Geldt voor bijna alle bladgroenten. Zo gaat boerenkool er bij mij bijvoorbeeld ook rauw in. Dan blijven juist alle vitaminen en andere voedingsstoffen bewaard. Goed wassen is wel belangrijk, dat doe ik ook altijd. Tijdens mijn zwangerschap heb ik gewoon alle rauwe groenten gegeten (wel wassen dus). Persoonlijk heb ik daar geen enkel probleem mee, maar ik kan natuurlijk niet voor jou praten. Als jij je daar onzeker bij voelt dan moet je het gewoon niet doen. Maar kies dan voor iets anders als spinazie. Want gekookte spinazie is zonde. Doordat je alle voedingsstoffen weg kookt en het is gewoon echt niet lekker 😉 Geniet van de smoothies en succes met je zwangerschap!

      Kijk anders ook even hier, in deze blog heb ik mijn basic tips voor smoothies op een rijtje gezet: https://www.francescakookt.nl/smoothies-the-basics/