Havermout koekjes met banaan en rozijnen

Ik kwam een recept van havermout koekjes tegen op de site van MiCook en ik was reuze benieuwd of ze naast gezond ook lekker zouden zijn. Dus gelijk maar eens aan de slag gegaan en ik was bijzonder verrast door het eindresultaat! Knapperige koekjes met een smeuïge binnenkant door de banaan. En met een zoete nasmaak. Ik vond ze zo lekker dat ik ze ook gebruikt heb in een van mijn workshops tijdens de Kids Food Experience. En de kinderen waren er dol op!

Wat je nodig hebt voor 16 koekjes

– 2el rozijnen
– 100gr havermout
– 30gr walnoten, fijn gehakt
– 20gr gemalen kokos
– 2 rijpe bananen
– 20ml agave siroop
Havermout koekjes_3

Wat je gaat doen

Verwarm de oven voor op 180 graden. Wel de rozijnen een half uurtje in een bakje water.

Meng de havermout met de walnoten en kokos en roer goed door. Prak de bananen helemaal fijn met een vork en schep deze samen met de agave siroop goed door het havermoutmengsel. Knijp de rozijnen een beetje uit en roer ook door het mengsel.

Bekleed een bakblik met bakpapier. Maak kleine bolletjes van het deeg en plet deze iets met je handpalm tot een koekje. Leg daarna op het bakpapier.

Havermout koekjes_2

Bak de koekjes circa 15-20 minuten in de oven totdat ze een licht bruin korstje krijgen. Laat de koekjes afkoelen en enjoy!

De laatste Eetkalenders
nu voor slechts € 14,95 incl. verzendkosten!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Reacties over “Havermout koekjes met banaan en rozijnen”

  1. Ontzettend lekker recept! Ik heb ze gemaakt zonder kokos en pecannoten ipv walnoten! Vind het vooral lekker omdat ze niet mega zoet zijn 🙂

  2. Heb ze gisteren gemaakt met 2 kleuters en een dreumes omdat afleiding welkom was (we konden toch niet naar buiten): was een groot succes. Had geen kokos in huis, dus amandel gebruikt: ze waren erg lekker. Gaan we vaker doen!

  3. Heel mooi

    Alleen volgens Broodbuik zijn de ingredienten agave en haver. : desastreus…
    De bloedsuiker , GI is bijna hetzelfde als
    …..suiker…

    Eigenlijk is enkel de walnoten en kokos ok!
    Niet kwaad bedoeld hoor

    Groetjes